Skrócony czas oczekiwania na wjazd i wyeliminowane korki: ThyssenKrupp automatyzuje odprawę samochodów ciężarowych w swojej fabryce w Duisburgu.
Dzięki kompleksowej przebudowie bram oraz rozległej automatyzacji procesów rejestracji i odprawy samochodów ciężarowych, długi okres oczekiwania na wjazd oraz uciążliwe korki przed bramą fabryki 6 i 7 w zakładzie ThyssenKrupp na północy Duisburga, wkrótce będą należeć do przeszłości.
Na zachodzie Niemiec, w kraju związkowym Nadrenia Północna-Westfalia, znajduje się huta należąca do firmy ThyssenKrupp Steel Europe, jednego z największych na świecie producentów stali. Na teren huty przyjeżdża codziennie ok. 1500 ciężarówek. Pomimo tego, że liczba ta od lat sukcesywnie wzrastała, technologia stosowana do rejestracji wjazdu i wyjazdy nie zmieniała się od lat osiemdziesiątych. Wszelkie ruchy na bramie były rejestrowane przez wyznaczonych pracowników ręcznie. Powodowało to tworzenie się korków oraz kolejek, a długi i niesprecyzowany czas oczekiwania na wjazd, stanowił dużą uciążliwości dla spedytorów i kierowców.
Z początkiem 2016 r. rozpoczęto częściową przebudowę bram 6 i 7. Technologia została zmodernizowana, a procedury obsługi zoptymalizowane i w znacznym stopniu zautomatyzowane. Grupa PAARI® dostarczyła na teren huty 7 wag samochodowych, wszystkie wykonane w niestandardowych wymiarach oraz zainstalowała i zintegrowała 19 samoobsługowych terminali logistycznych.
Z uwagi na specyfikę zakładu, wszystkie dostarczone przez PAARI® wagi i urządzenia, wraz z oprogramowaniem, zostały zainstalowane i zintegrowane w sposób nie zagrażający płynności funkcjonowania huty. Zgodnie z życzeniem Zleceniodawcy, terminale zostały wyposażone w szczególnie duże ekrany dotykowe. Dzięki zastosowanym technologiom, pojazdy mogą być odprawiane w sposób płynny, szybki, bez angażowania dodatkowego personelu i to w trybie 24/7.
Kontrola wjazdu, szkolenia z zasad BHP, sterowanie załadunkiem oraz wydawanie dokumentacji – wszystko odbywa się w sposób zautomatyzowany.
Prowadzenie użytkownika na terminalach zostało zaprogramowane indywidualnie pod kątem potrzeb Zleceniodawcy i może odbyć się w wybranym przez użytkownika języku. Dzięki możliwości obsługi terminala z poziomu kabiny kierowcy, cały proces rejestracji odbywa się jeszcze szybciej i wygodniej.
Aby odprawa odbywała się bez przestojów i spiętrzeń, dysponenci rezerwują w systemie do awizacji stosowne okno czasowe. Każdy kierowca, po przyjeździe rejestruje się na jednym z terminali wjazdowych, a każdy pojazd zostaje zważony. Również ten proces nie wymaga obecności pracownika zakładu.
Wszystkie dane z rejestracji i pomiarów masy zostają automatycznie przesłane do systemu informatycznego firmy ThyssenKrupp. Pozwala to ludziom z obszaru załadunku i magazynu, na szybkie reagowanie i właściwe przygotowanie się do kolejnych działań. Załadunek odbywa się szybko i bez zwłoki. Podczas opuszczania terenu zakładu, następuje kolejne ważenie pojazdu, a kierowca wyrejestrowaniu się na terminalu samoobsługowym, może opuścić teren huty.
Dodatkowe informacje: „Czas na zmiany - modernizacja bram wjazdowych zakładu w Duisburgu” (https://www.thyssenkrupp-steel.com/de/unternehmen/standorte/gate-4/)